Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

zaterdag 6 februari 2010
Na lang wachten was het vandaag eindelijk zover, de eerste rit op de racefiets van dit jaar is een feit.
Volgens alle weerberichten die er op TV, radio en internet te vinden zijn zo het vandaag droog blijven maar wel bewolkt met een temperatuur van een graadje of 5.
Om 8 uur werd ik wakker en keek ik meteen tussen de gordijnen door naar buiten, wat een klein wereldje, dikke mistbanken bij ons in de woonwijk.
Maar mist betekent ook dat er weinig tot geen wind staat, dus toch maar naar beneden kopje thee zetten en een ontbijtje klaarmaken want vandaag zou er eindelijk weer eens gefietst worden.
Nadat ik mij in mijn fietskleding had gestoken de racefiets uit de schuur geplukt, bandjes op druk gezet, bidonnetje gevuld en de rest van de rituelen uitgevoerd, was ik klaar voor vertrek. (zie hier het ritje)

Om 10 uur vertrok ik zoals gewoonlijk niet wetend waar de rit me heen zou brengen, na de eerste honderden meters had ik al in de gaten dat dit een tochtje zou worden waar je behoorlijk vies van wordt, maar ik moest en zou fietsen.
De richting was ondertussen ook bepaald er stond n.l. een klein NO windje en deze pak ik dan als eerste tegen.
Het begin voelde geweldig, na een paar kilometer draaide ik een fietspad op wat verradelijk glad bleek te zijn, tja het zout is op, gelukkig was dit maar een klein stukje ijzel.
Onderweg dacht ik na over waar ik heen zou rijden en zo belandde ik bij de Heinenoordtunnel waar ik zag dat nu alle 3 de roltrappen en de lift buiten gebruik zijn, de roltrappen zijn al sinds 2008 defect, voor mensen die niet door de langzaam verkeer tunnel durven of kunnen is er nu een telefoonlijn open zodat je met een busje door de tunnel gebracht wordt. Volgens mij kunnen ze beter de boel is een keertje gaan repareren want dit kost ook een vermogen. (zie ook Roltrappen buiten gebruik)
Ik reed verder richting Zwijndrecht om daar weer af te buigen naar Hendrik Ido Ambacht en Rijsoord, hier besloot ik dat ik maar een terugweg moest gaan zoeken want de conditie is ver te zoeken en een rit van om en nabij de 50 km is voorlopig effe goed om er weer een beetje in te komen.
Het was maar 50 km maar als je geen conditie meer hebt is dat best lang, maar het begin is er weer en het smaakt naar meer, dus die conditie die komt dan ook wel weer.


0 reacties:

Een reactie posten