Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

zondag 4 januari 2009
Net zoals vele anderen heb ook ik goedevoornemens. Ik heb begrepen dat de Ronde van de Pipeline 2009 in de omgeving van Ieper wordt verreden in Belgie en aangezien ik een antiklimmer ben probeer ik wat meer gericht te gaan trainen. Op de laatste dag van 2008 heb ik daarvoor een leuke fiets gadget aangeschaft namelijk een GPS apparaat te weten de Garmin Edge 205, hiermee ga ik de komende tijd mijn rondjes rijden. Al enige tijd was ik op zoek naar een gps voor op de fiets maar ik kon door de bomen het bos niet meer zien, de een heeft een echte kaart uit lezing de volgende heeft weer een cadansmeting e.d. Uiteindelijk heb ik na veel op het internet rondgeneusd te hebben maar besloten om een vrij simpele uitvoering van Garmin te kopen, maar ook hier zitten nog heel wat mogelijkheden op, zo kun je b.v. een route die je vaker rijdt met een virtuele partner fietsen om te kijken of je de route sneller of langzamer afleg. Je kunt ook bestaande routes van het internet afplukken en die uploaden naar de gps zodat je ze na kunt rijden, het apparaat heeft dus zoveel mogelijkheden dat ik de komende tijd hier even op ga studeren. Bij dit GPS apparaat zit natuurlijk ook software waarmee je gereden route kan downloaden naar je pc en dan je rit kan bekijken in Google Earth of dat soort programma's. Op het internet zijn meerdere leuke programma's te vinden waarmee je je trainingen bij kunt houden, degene die ik nu voorlopig ga gebruiken is "Sporttracks" deze software is in het Nederlands en oogt zeer gebruikersvriendelijk. (http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/) Samen met mijn nieuwe DPO fietsmaatje Arnold (oude fietsmaatjes zijn ook welkom), zullen we (hoop ik) regelmatig een leuk rondje gaan maken en deze dan vastleggen via de gps. Hieronder staat nog een voorbeeldje hoe de trainingssoftware eruit ziet.

0 reacties:

Een reactie posten