Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

donderdag 5 maart 2009
Vandaag 05-03-09 eindelijk weer eens ff tijd vrij kunnen maken om op de racefiets te stappen. Tja het klinkt best wel dramatisch maar het zit zo, sinds 1 februari heb ik een andere functie binnen DPO gekregen, niks bijzonders zou je denken, maar voor deze nieuwe functie moet ik twee jaar lang iedere week weer een dag naar school en als je weet wat een hekel ik daar vroeger al aan had dan snap je al dat het niet meevalt voor mij. Voor deze cursus (vapro b) krijg ik best wel weer veel huiswerk en kan ik dus uiteindelijk minder op de fiets zitten terwijl ik dat zo graag doe. Maar vandaag na de ochtenddienst heb ik toch maar de racefiets van stal gehaald om een ritje te maken, maar wat ging het moeizaam, ik merk echt dat ik (helaas) minder kan trainen. Om alleen al in een lekker ritme te komen had ik 12 kilometer nodig, toen begon het gelukkig een beetje ouderwets aan te voelen maar dat was maar voor korte duur, daarna kreeg ik de wind effe tegen en die bleek toch meer aanwezig dan me lief was, ik heb de rit van slechts 50 km wel uitgereden maar het is lang geleden dat die man met de hamer me al zo vroeg te pakken had, dus tempo maar bijgesteld en door stompen. Er moet nog heel wat gebeuren voor ik de ronde van 2009 kan rijden want met de huidige conditie zit ik snel in de bezemwagen. (kan ook gezellig zijn) De komende tijd zal er waarschijnlijk weer niet veel gereden gaan worden want begin april staan de eerste tentamens voor de deur en ik moet er echt wel flink mijn best voor doen, het valt ook niet mee om na meer dan 20 jaar weer naar school te gaan, mijn kinderen lachen me al regelmatig uit als ik aan mijn huiswerk zit en dan vragen ze of ze me moeten helpen met wiskunde of iets dergelijks, tja daar sta je dan met je bek vol tanden ! Peter Koelewijn zong er al over, "je wordt ouder papa" geef het maar toe!! Maar als er maar een klein gaatje in mijn drukke agenda is dan zal ik het toch niet laten om even lekker te gaan "onthaasten" op de racefiets.

0 reacties:

Een reactie posten