Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

dinsdag 12 mei 2009

12 mei
Vandaag ben ik een rondje gaan maken om te kijken hoe het met mijn conditie staat.
De weersvoorspellingen waren op zich goed, zonnig en een graad of 18, alleen de voorspelde windkracht was een stuk slechter oost-noord-oost 5 met af en toe een windstoot.

Geheel tegen mijn principes ben ik vertrokken met de wind in de rug zodat de eerste kilometers voorbij vlogen, gelukkig maar want de route die ik gekozen had was niet de mooiste uit de omgeving, ik reed n.l. langs menig chemische fabriek. Maar eenmaal voorbij Rozenburg is er een toch wel klein stukje natuur die wij hier de "Landtong" noemen. Deze landtong ligt midden in de nieuwe waterweg tussen de Maasvlakte en Hoek van Holland. Ik wist dus van te voren dat ik op de terugweg de wind vol tegen zou krijgen, maar daar had ik immers zelf voor gekozen. Ik heb n.l. eens ergens gelezen dat als je met een flinke wind tegen probeert een goed tempo te rijden dit vergeleken kan worden met een training in heuvelachtig terrein, of dit echt waar is weet ik niet, maar op de terugweg met m'n kop vol in de wind heb ik het tempo toch vol weten te houden. Eenmaal thuis gekomen heb ik aan deze winderige tocht een goed gevoel over gehouden, onderweg en thuis geen moe gevoel gekregen, ik denk dat de conditie dus wel oke is (moet in Belgie nog blijken)

0 reacties:

Een reactie posten