Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

donderdag 8 april 2010
Woensdag 7 april,
Vandaag stond er voor mij weer eens een dagje school gepland en moest ik me door een tweetal examens worstelen, helaas was het wiskunde examen best wel pittig en had ik onvoldoende tijd om het goed af te kunnen werken.
Maar ook op deze dag had ik een fietstochtje met Hans op mijn agenda staan, hij viel een dagje in op het depot in Poortugaal en had zijn fiets meegenomen om samen ons welbekende rondje Brielsemeer te gaan rijden.
Ook Arnold had hier wel interesse in en zo reden we met z'n drieen richting Oostvoorne, al pratend vlogen de kilometers onder onze wielen door en genoten we van het heerlijke weer.
Op de kop van het Brielsemeer zijn we even gestopt om een koekje naar binnen te werken en de stier even op adem te laten komen, met de wind in de rug reden we terug via het schapenpad langs het meer.

S'avonds stond de eerste woensdagavondtraining van mijn toerclubbie gepland en eigenlijk wilde ik dit begin ook niet missen dus na het eten weer de racefiets gepakt en op naar de sporthal hoogvliet waar we altijd vandaan vertrekken.

Er stond alweer een leuk koppeltje rijders te trappelen om een lekker ritje te gaan maken, voor vertrek werd er weer het nodige bij gepraat (tja we zijn net ouwe wijven) en deze rit zouden we rustig aan gaan beginnen om te kijken hoe het met een ieder zijn conditie was gesteld.
Na ongeveer een kilometer was dit al bekeken en werd er stevig door gereden en dat terwijl ik nog maar 2 uurtjes ervoor was teruggekomen van mijn eerste rit van deze dag.
Ik had dus al te kennen gegeven dat ik vandaag weinig of niet op kop zou gaan rijden want de beentjes voelde een beetje stram, maar naarmate de rit vorderde had ik nergens meer last van en kon ik redelijk meerijden.
We maakten een rondje van Hoogvliet - Hekelingen - Simonshaven - Zuidland - Bernisse - Oudenhoorn richting Hellevoetsluis en zo weer terug langs de dijk naar Spijkenisse om uiteindelijk weer in Hoogvliet aan te komen.
Onderweg bleek het bij de meeste van ons toch wel redelijk gesteld te staan met de conditie en de koprijders vonden het dan ook een goed idee om gelijk maar een soort van intervaltraining te beginnen, de snelheden liepen hard op en op een bepaald moment werd er gewoon 45 km/h gekoerst (niet te lang uiteraard).
De achterblijvers waren nog maar net bekomen van de eerste inspanning en konden direct weer aan de bak want er werd weer een tandje bij geschakeld, eenmaal weer bij Hekelingen aangekomen werd er gewacht op de rest van de groep en koerste we weer als 1 geheel terug naar Hoogvliet.
Al met al deze dag weer zo'n 115 km bij kunnen schrijven op mijn konto, ik heb van beide ritten weer heerlijk genoten, leuk om zo weer een nieuw fiets seizoen te beginnen.

0 reacties:

Een reactie posten