Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

vrijdag 13 augustus 2010
Zondag 08-08-2010,
Afgelopen week was ik nog even in het mooie drentseland en daar moet ik altijd wel een rondje fietsen.
Net als vorig jaar was ik van plan om met TFC de Elsegge uit Borger mee te rijden, dus voor vertrek heb ik even de website bezocht en daar zag ik dat ze op 8 augustus een echte toertocht op het programma hadden staan.
Helaas was de weersvoorspelling voor deze dag niet echt heel goed, er konden buien voorkomen met onweer, de avond en nacht ervoor regende het dan ook behoorlijk, maar gelukkig toen ik om 06.30 even uit het raam keek zag ik alleen wat mist.
Dus snel uit bed, aankleden, ontbijten en op weg naar Borger wat zo'n 5 kilometer verderop ligt van mijn vakantiehuisje, om 08.00 was ik present op het "Hunzedal" (nog een vakantiepark) waar de start zou plaatsvinden, er waren tochten van 50 en 100 km en een MTB-tocht.
Mijn keuze was gevallen op de 100 km tocht, deze zou over de zuidelijke en noordelijke kant van de "Hondsrug" gaan.
Klokslag 08.00 stapte ik op en even had ik het idee dat ik Remi heette want de eerste kilometers was het zo ontzettend stil, het was dus extra genieten van de mooie fitspaden die hier door de bossen lopen.
Na enige tijd kwamen er wat groepjes met rijders voorbij die voor mijn doen toch iets te hard gingen, ik was dus aangewezen op mijn eigen krachten en die stelde mij niet teleur, voor ik het wist was ik alweer terug bij de startplaats en had ik de eerste 50 km afgelegd.
De gropejes met rijders die mij eerder hadden ingehaald zaten nu van een banaan en wat drinken te genieten, zelf heb ik snel de banaan in mijn zak gestoken en ben ik meteen weer door gegaan.
TFC de Elsegge had deze tocht zeer goed uitgezet, de routebeschrijving die ik mee had gekregen heb ik eigenlijk niet hoeven te gebruiken, alleen na ongeveer heb ik waarschijnlijk een bordje gemist en reed ik verkeerd.
Ik dacht dat ik wel snel een afslag naar Borger zou vinden maar helaas, alles bij elkaar heb ik 14 km omgereden, de totale afstand van mijn tocht kwam dus op ongeveer 120 km.
Leuke tocht samen met 294 andere fietsers, wel veel zigzaggen door deze omgeving zoals je kan zien op het GPS plaatje hieronder

0 reacties:

Een reactie posten