Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

maandag 25 april 2011
Nog een maandje dan hebben we ons "ronde van de Pipeline" feestje weer, wij van de organisatie zijn nu bezig met de laatste loodjes, nog één verkenninkje, nog wat bezoekjes aan de verschillende stopplaatsen en dan zou alles in orde moeten zijn, onverwachtte dingen daar gelaten.
Over het weer tijdens de voorbereiding hebben we niks te klagen gehad, nu maar hopen en bidden dat er eind mei ook een hoge druk gebied  boven Nederland en de Veluwe hangt zodat we onze ronde droog en in een lekkere temperatuur kunnen afwerken.
Pfffff want als ik nog terug denk aan vorig jaar toen we tijdens onze eerste etappe richting het plaatsje "Doel" reden dan krijg ik het alweer koud bij de gedachte, wat heb ik (wij) het toen koud gehad, in het restaurant werd door ons allemaal een soort van stripact opgevoerd om maar snel die koude natte kleren uit te trekken, waarschijnlijk heeft de uitbater nu nog last van vocht in zijn etablissement en zal hij deze schade nooit meer te boven komen!
Binnenkort vertrekken onze toerdirecteur Henk en ploeglijer Dick voor de laatste puntjes op de i te zetten, helaas moet ik hier dan weer het fort verdedigen :-(
Maar gelukkig heb ik en mocht ik ook een steentje bijdragen aan deze editie die hopelijk net als menige voorgaande ronde onvergetelijk zal worden.
Ik heb nooit echt geweten wat er allemaal bij kwam kijken om zo'n ronde te organiseren, nou petje af voor de mannen die dit al jaren doen, want het is best wel veel werk, neem alleen maar het vinden van een geschikte verblijfplaats, meerdere defensie locaties zijn vereerd met een telefoon gesprek met de vraag of zij 35 wielergekken konden en wilde herbergen, dit zal ook wel te maken hebben met de grote bezuinigingen die het Nederlandse leger nu uitvoerd, we kunnen misschien beter zeggen dat we dit jaar de "bezuinigings ronde van de pipeline" rijden, maar goed, we mogen niet klagen, we hebben nog onderdak kunnen vinden bij de KMAR, waarvoor we ze ook erg dankbaar zijn. En dan heb je het uitzetten van de routes nog, ik heb met verschillende toerclubs uit de regio contact gezocht om aan mooie routes te komen en gelukkig kreeg ik van deze clubs veel medewerking en konden we dan ook uit een groot aantal rondes kiezen en na wat kleine aanpassingen denk ik dat we weer drie mooie routes klaar hebben liggen.
Wel kan ik lengte van de routes verklappen, route 1 plusminus 110 km, route 2 zal rond de 130 km zijn en route 3 zal vrij kort zijn (75 km) ivm de lunch die we nog op de Koning Willem 3 kazerne zullen nuttigen.
De routes zijn ook al als GPS bestand beschikbaar, misschien worden ze nog wel op het weblog gezet als ik hiervoor toestemming krijg van de toerdirecteur :-)

0 reacties:

Een reactie posten