Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

maandag 27 juni 2011
Langzaam maar zeker kom ik weer uit het zwarte gat en wordt de fiets weer wat vaker van stal gehaald, zo ook vandaag (27 juni), volgens de weer goeroe's zou het de eerste tropische dag van 2011 worden.
Dus vroeg uit de veren, fietskleding aan, bandjes op pompen en weg wezen.
Een ritje richting kust leek me wel leuk omdat ik daar misschien nog een verkoelende zeebries kon verwachten, maar helaas de wind was aflandig en ik had het eerste stuk de wind in de rug (al was het voor het gevoel niet veel).
In no time zag ik de Haringvlietsluizen al opdoemen, misschien hebben jullie hier de laatste tijd in het nieuws over gehoord omdat ze deze sluizen op een kier gaan zetten zodat de vissen weer de rivieren op kunnen zwemmen en zo dus de visstand weer op peil kunnen brengen en houden.
klik op de foto voor een vergroting.

Na de sluizen komt het plaatsje Stellendam waar ik samen met mijn toerclub menigmaal gestopt zijn om bij de visafslag iets te eten.
Maar de route ging verder door Goedereede waar ik een heerlijk stuk kasseien tegenkwam waardoor ik even dacht in het knotsgekke fietsland Belgie te zijn.
Hier in Goedereede ben ik even gestopt om een fotootje te schieten die ik thuis wilde gaan bewerken met een programma "Tiltshift" genaamd, hiermee krijg je een leuk effect (vind ikzelf)
Goedereede
Na dit pittoreske centrum op naar Ouddorp waar het al een drukte van belang was om naar het strand te komen.
Hier ben ik weer omgedraaid en heb weer een andere route naar huis gezocht, helaas voor mij bleek er toch meer wind te staan dan ik dacht en had ik onvoldoende eten en drinken bij me, nu voelen jullie natuurlijk al op je klompen aan wat mij te wachten stond !
Inderdaad, even had ik hem weer niet in de gaten en kreeg ik een klap van de man met de hamer, het aantal km/h zakte dan ook plots naar 22 á 23 per uur :-(
Maar op karakter (ahum) het laatste stuk gewoon door blijven peddelen en moe maar uiteraard ook voldaan thuis gekomen.


0 reacties:

Een reactie posten