Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

vrijdag 30 september 2011


29 september, de zomer heeft nu eindelijk haar intrede gedaan in Nederland, we hebben er dit jaar wel heel lang op moeten wachten :-)
Gelukkig voor ons fietsers is er toch nog iets van een nazomer verschenen wat een beetje goed maakt voor wat we tijdens de "echte" zomer hebben moeten missen.

Momenteel volg ik een cursus op vliegbasis woensdrecht en die omgeving is heel geschikte habitat voor een grasparkiet en wel onze eigen Ronde van de Pipeline grasparkiet Hans.
Ik zal nog één keer vertellen hoe Hans aan deze (bij)naam is gekomen, het was in 2007 dat wij de ronde verreden van St.Vith richting Glons in Belgie dat Hans vleugels kreeg (en het was niet van de Red Bull !), tijdens een natte afdaling vloog Hans letterlijk naar beneden de graskant en daarna de greppel in, vandaar dus "Grasparkiet"

Na wat telefonisch verkeer werd er afgesproken om een rondje in west brabant/zeeland te gaan rijden, dus s'ochtends vroeg de fiets in de auto mee naar Woensdrecht en s'middags een paar sportuurtjes op genomen om samen dit rondje te gaan maken.
Sommige stukjes van dit parkoers kwamen mij bekend voor, ik had hier daags na de ronde van de pipeline van dit jaar de Koos Moerenhout Classic gereden, die btw alweer in mijn agenda staat voor 2012 ook direct na de ronde, of dat gaat lukken met de ardennen in het verschiet ??
Hans had een mooi en afwisselend trainingsritje verzonnen, bossen, polder en zelfs een paar klimmetjes op de brabantse wal en daarna zeeland in waar er volop genoten werd van de zon.
In het plaatsje Tholen reden we even door het pitoreske haventje waarna we afbogen naar de Tholens brug om weer terug te keren in Brabant.
(helaas was ik mijn fototoestel vergeten maar die van de telefoon bood uitkomst)




0 reacties:

Een reactie posten