Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

vrijdag 30 maart 2012
Afgelopen woensdag 28 maart 2012, reden wij (Ron & Philip) een "Ron(dje)"
De keuze voor de naam van deze rit ligt in het feit dat Ron via GPSIES een gps-ronde had getekend die we vandaag na gingen rijden.
Het moest voor mij een verrassing blijven waar de gps ons heen bracht, maar in dit gedeelte van het zuid-Hollandse land heb ik al menig weggetje mogen verkennen op de fiets, maar gelukkig werd ik blij verrast door weer een aantal nieuwe weggetjes en paden toe te voegen.
Vandaag zou de (voorlopig) laatste mooie lentedag worden en hier hebben we dan ook met volle teugen van genoten, weinig wind en volop zon maakte van deze dag op de fiets een echt toppertje.
Omdat we vroeg halverwege het (ron)dje uitkwamen hebben we even de klimspieren getest op de oprit van de Haringvlietsluizen, nou er werd mij veel duidelijk, ik ben duidelijk nog niet klaar voor de Ardennen :-(
Gelukkig staat er binnenkort een weekendje gepland naar het mooie Limburg waar wij een lus van de "Amstel Goldrace" hopen te rijden en in de overgebleven uurtjes kunnen we misschien ook nog even een uitstapje maken naar onze zuiderburen, ik zag n.l. op de kaart dat een wel bekend plaatsje van de RvdP 2007 in de buurt ligt waar het goed toeven was, Val Dieu ! mmmm.

Ik dwaal af, we reden dus op de haringvlietsluizen waar we aan de zgn zoetwaterkant even het zoutgehalte hebben verhoogd door ons contaminaat te lozen in dit water :-)
Boven op de sluizen zijn we weer omgedraaid en genoten we van de afdaling, de route ging verder richting het oude vestingstadje Hellevoetsluis waar de terrasjes al goed gevuld waren en er stukken weg geplaveit zijn met onvervalste kasseien, meteen bij het opdraaien van dit stuk kasseien begon er een carrilon te spelen, meteen keek ik achterom of dit het "klokkenspel" van mijn medefietser was die de kasseienstrook op reed :-)
Na het historische gedeelte kozen we het fietspad boven op de dijk waar we de wind (hoewel klein) in de rug kregen en het fietsen heel erg plezierig werd.
Na 86 km kneep ik weer in de remmen en moest Ron nog 16 km extra peddelen om thuis te komen.

Pontje:
Op de donderdag stond er alweer een klein ritje gepland, onze ploeglijer Dikkie Dick had n.l. zijn fiets mee genomen naar het depot en zou s'middags op de fiets naar huis rijden.
Dick was wel vaker met de fiets naar huis gegaan maar moest dan altijd via de beneluxtunnel en een vervelend stukkie industrie in Vlaardingen maar gelukkig heb ik hier in de omgeving de nodige parkoers kennis en kon ik hem een "groen" alternatief aanbieden.
Het weer op deze dag was beduidend minder, de hemel was goed gevuld met wolken en de wind blies stevig uit het noord-westen, precies de richting waar wij heen moesten :-(
Dick kwam met het excuus dat hij (nog) niet veel buiten had gefietst maar ja zoals jullie allemaal wel weten is hij geloof ik op de fiets geboren, de wind deed hem niets en hij fietste dan ook met twee vingers in de neus bij mij weg.
Via het schapenpad met overigens weinig schapen en helemaal geen ander verkeer reden wij richting de europoort waar alle raffinaderijen en tankopslagbedrijven gehuisvest zijn, maar op dit fietspad is daar niets van te zien omdat deze verscholen ligt achter een hoge dijk.
Het laatste stukje van mijn begeleidingstochtje ging richting de veerpont van Rozenburg naar Maasluis waar onze wegen scheiden, Dick kreeg nu nog zo'n 50 km tegenwind te verwerken en ik kon genieten van een 25 km wind in de rug pffff dat voelde een stuk beter aan.
Al met al toch weer een kleine 140 km in de benen en altijd leuk om met ronde van de pipeline renners te koersen.
Ook al ben ik een antiklimmer kijk ik toch al weer uit om lekker met de Belgische collega's op de fiets te stappen.







0 reacties:

Een reactie posten