Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

dinsdag 28 juli 2009
Maandag 27 juli 2009 Vandaag moest en zou ik een rondje gaan rijden, het was namelijk al een week geleden dat ik op mijn fiets had gezeten en dan begint het mij toch altijd weer te kriebelen.
Die laatste rit was wel gedenkwaardig want samen met mijn dpo collega's Arnold en Ron hebben we een rondje Brielsemeer gereden of misschien beter gezegd gezwommen wat hebben we tijdens die rit een nat pak gehaald zeg.
Maar terug naar vandaag, toen ik de gordijnen opende zag ik een strak blauwe lucht en de blaadjes hingen roerloos aan de bomen, dat waren goeie tekenen voor te gaan fietsen. Eerst op het gemak een ontbijtje naar binnen gewerkt en daarna de fiets klaargemaakt voor vertrek, effe de bandjes nalopen, bidonnetjes vullen en dat soort zaken. Relaxed stapte ik op, nog niet wetend waar ik vandaag naar toe zou gaan, meestal als ik de straat uit rijd kies ik gewoon een richting en dan zie ik wel weer verder. Het was alweer een tijdje geleden dat ik de Hoekse Waard in was gereden, dus eerst lekker door de grienden richting Heinenoord tunnel, ondertussen was de buitentemperatuur al lekker opgelopen en was het heerlijk toeven op de fiets en ik was niet de enige die er zo over dacht. De fietspaden in de regio waren goed gevuld met dagjes mensen die allemaal genoten van het heerlijke zonnetje. Wat mij toch iedere keer weer verbaasd als ik zo aan het fietsen ben is dat er zoveel mede wielertoeristen zonder helm rijden, zouden zij de gevaren niet zien of vinden ze het gewoon lekkerder zonder helm! Mensen denk aan je eigen veiligheid en natuurlijk ook die van andere en zet een helm op! De Heinenoord tunnel was als een soort van koelkast, tsjonge wat is het daar fris als je constant een zonnetje op je lichaam gehad hebt, gelukkig duurt deze afkoel periode niet al te lang en kan ik weer verder genieten van het weer. De route gaat richting puttershoek, cillarshoek (wie kent het niet!) naar strijen, ik rij over fietspaden, dijkjes en langs fietsknooppunten waar ik nog nooit ben geweest en alles is eigenlijk zo dicht bij huis, 't is gweldig om zo iedere keer weer nieuwe stukjes van de regio te zien. Na een kilometer of 35 probeer ik een route in te slaan rchting huis zodat ik aan het einde 65 tot 70 km op de teller heb staan. Heerlijk peddel ik weer verder en duik ik weer de koelkast (Heinenoordtunnel) in, nu nog slechts een 15 kilometer en ik ben weer thuis en dat is maar goed ook want er komen steeds meer donker gekleurde wolken die niet veel goeds voorspellen. Maar voordat ik naar huis ga maak ik nog een klein omweggetje in Rhoon, laatst toen ik daar fietste zag ik een leuk straatnaambordje die mij aan onze eigen ploegleider Dikkie Dick deed denken, dus even stoppen en een plaatje schieten
In de laatste meters voor dat ik thuis ben voel ik de eerste druppels naar beneden komen, ik heb geluk en ben op tijd binnen voordat er een korte en hevige bui losbarst.

0 reacties:

Een reactie posten