Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

vrijdag 22 januari 2010
Kennen jullie dat ook, het is nog maar halverwege januari maar ik sta te popelen om weer te gaan fietsen.
Na de afgelopen periode waarin we veel sneeuw en ijs hebben gezien verlang ik erg naar de lente, maar helaas is de winter nog niet voorbij en kunnen we zomaar weer een vorst periode tegemoet zien.
Vandaag keek ik naar buiten en zag een strak blauwe hemel maar helaas voor mij even geen fietsen nu, ik moet volgende week weer examens doen en dat kost me heel veel tijd en energie, ik lijk zelfs wel een ouwe l*l te worden want het onthouden van veel saaie droge stof gaat me steeds meer tijd kosten!
Dan maar verder dromen van een mooi fietsjaar in Nederland met de Tour de France en de Giro d Italia in ons landje en de daarbij behorende toertochten die georganiseerd gaan worden (zie de linkjes hier rechts van).

En natuurlijk niet te vergeten onze eigen ronde van de pipeline, maar met de conditie die ik nu heb kan ik maar beter thuis blijven, het is alweer zo'n poos geleden dat ik een lekker tochtje kon maken, de laatste keer dat ik ben weg geweest is in december geweest en toen heb ik de beschutting van de stad opgezocht omdat de temperatuur ver onder nul lag.
Dat was trouwens wel weer eens iets heel anders, snelheid kan je eigenlijk niet maken want je komt veel verkeerslichten tegen maar het was toch wel interessant omdat ik gelijk even het parcour van de proloog van de Tour heb verkend en tsjonge jonge wat een drama parcour, geef mij maar gewoon de eerste etappe, lekker weg uit die stad en hup naar de polders van de zuid-hollandse eilanden en naar zeeland.
Uiteraard ga ik natuurlijk wel kijken als het zover is, het verlof is al aangevraagd en goedgekeurd, dus ik ben zeker van de partij!
Als ik het goed heb gaan we dit jaar met "onze ronde" in de omgeving van St Niklaas rond rijden, ik heb daarom maar effe gegoogeld op wielerverenigen in deze omgeving en zo kwam ik op de site van de Belseelse trappers uit deze omgeving terecht, gelijk heb ik gezocht bij de routes want deze zouden weleens een beetje overeen kunnen komen met de ritten die wij gaan rijden, helaas voor mij als anti klimmer zag ik dat zelfs daar geklommen zal gaan worden, en ik maar denken hoe dichter bij Nederland hoe vlakker het zal zijn. kijk maar eens naar een rondje op gpsies (de muur).
Er zal dus nog heel wat moeten gebeuren aan de conditie voordat ik weer mee kan, gelukkig zijn voor ons de routes nog niet bekend en blijft het een geweldige verrasing die ons daar te wachten staat.

0 reacties:

Een reactie posten