Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

zondag 21 februari 2010
Zaterdag 20 februari,
Vandaag stond ik op en keek door de gordijnen naar buiten en zag voor de zoveelste keer deze winter een laagje ijs op de ruiten van de auto's zitten, alweer een verloren fietsdag dacht ik.
Nadat ik gedoucht en gegeten had zag de wereld er ineens een stuk mooier uit, de zon kwam tevoorschijn en ik zag het ijs "als sneeuw voor de zon verdwijnen", zou er dan toch nog gefietst kunnen worden?
Ja hoor, nadat ik de familie had uitgezwaaid, want die gingen lekker schaatsen in de uithof in Den Haag, heb ik me snel in de fietskleren gehezen want ik moest opschieten omdat er s'middags weer gewerkt moest worden, op dit ogenblik is een rondje van twee uur lang genoeg.
Zoonlief was er toch niet dus maar even zijn fietsie gepakt en op weg gegaan, zoals gebruikelijk het eerste stuk wind tegen gekozen en dat was richting Spijkenisse, het was nog wel frisjes en ik had even spijt dat ik geen helmcap onder mijn helm had gedaan.
Het rondje ging verder naar Oud-Beijerland waar nadat ik was overgevaren met de veerpont de wind heerlijk in de rug kreeg, meteen overspoelde mij een heerlijk ouderwets fietsgevoel, 30 km/h kostte me dan ook geen enkele moeite.

De laatste maanden was niet alleen de temperatuur onder nul gekomen maar ook mijn conditie maar dat merkte ik nu nog niet, in de open polder was het heerlijk met de wind in de rug.
Na heerlijk te hebben genoten van deze welkome steun in de rug moest er toch een keer gedraaid worden in de richting van de wind en dat viel niet mee.
Het valt niet mee als je sinds november 2009 nog maar twee keertjes op de racefiets hebt gezeten dan merk je pas hoe snel je conditie terugloopt als je niets aan sporten doet.
Met de nodige fietsevenementen die dit jaar gepland staan is het belangrijk om weer wat kilometertjes in de benen te krijgen, dus zal er getraind moeten worden.
Na twee uurtjes trappen en een 50 km in de benen kwam ik aan op mijn werk waar ik onder een heerlijk warme douche kon gaan staan, wat is dat lekker zeg !
Al is de conditie nog ver te zoeken, ik heb toch weer genoten. op naar de volgende rit(ten).

0 reacties:

Een reactie posten