Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

zondag 9 mei 2010
Klik hier voor het filmpje op youtube

8 Mei 2010 Girotoertocht Middelburg,
Deze dag stond al een poosje in mijn agenda aangestipt, ik wilde de toertocht van Middelburg graag rijden.
Vandaag waren er meerdere mogelijkheden want ook in Utrecht en Amsterdam konden tochten worden gereden die in het teken van de Giro stonden, maar mijn voorkeur ging naar Middelburg omdat dit niet de meest voor de hand liggende hoek van Nederland is om te fietsen, meestal wordt er gekozen voor wéér de Utrechtse heuvelrug omdat daar wat geklommen kan worden.
Mijn keuze was dus voor Middelburg, daar zou ik naar alle waarschijnlijkheid wel met de nodige wind te maken gaan krijgen.
Dus de hele week voor de tocht nauwlettend de weerberichten gevolgd maar daar werd ik niet vrolijk van, alle dagen regen! Ook de vrijdag voor de tocht was weer een dag met de nodige regen, zou ik dan toch thuis moeten blijven?
Toch maar de wekker gezet, was niet nodig, ik was veel te vroeg wakker en keek snel tussen de gordijnen door naar buiten, HET IS DROOG, hoera!
Alle spullen lagen al klaar, de fiets stond al in de woonkamer klaar, even ontbijten en hup in de auto naar het Zeeuwse land.
Het was nog erg rustig onderweg en naarmate ik verder zuidelijker kwam werd het steeds donkerder en uiteindelijk toen ik Zeeland in reed begon het te miezeren, dat heb ik weer dacht ik.
In Middelburg aangekomen was het nagenoeg droog, alleen de weg was op sommige plaatsen nog een beetje vochtig en bovendien wat nog vreemder was, er stond nauwelijks wind.
De organisatie van de tocht had op de site verschillende plaatsen aangegeven waar geparkeerd kon worden, zowel betaald als gratis en ik ben niet eens een zeeuw maar koos toch voor de gratis parkeer gelegenheid bij een meubel/winkelboulevard net buiten Middelburg.
Nadat de fiets uitgeladen was en ik al mijn fietskleding had aangetrokken moest ik een kleine drie kilometer fietsen naar het startpunt op de markt van Middelburg.
Hier was het al een drukte van belang terwijl er nog een halfuur gewacht moest worden voordat er daadwerkelijk vertrokken kon worden.
Eerst in een grote tent de startbescheiden ophalen met een "Goody bag", beetje jammer dat dit voor de tocht gebeurde want nu moest ik weer een extra bidon meeslepen en nog wat reclameattributen.
De markt stond vol met wielrenners van klein tot groot van jong tot oud, telkens mocht er een groep vertrekken van een man of 150-200 om het een beetje beheersbaar te houden in de smalle straten.
Onder de startboog stond de burgervader van Middelburg iedereen uit te zwaaien en kregen we nog wat adviezen van de plaatselijke wielercommentator die over het plein heen schalde.
09.25, ik mocht weg rijden, een grote groep die direct met hoge snelheid de startplaats uitvloog liet ik lekker voorbij rijden, voor mij is het in de eerste plaats genieten van een mooi uitgezette tocht.
Buiten de bebouwde kom onstonden er al snel meerdere pelotonnetjes van een man of 40-50 en bij één van deze groepen heb ik me maar aangesloten, de koers-snelheid lag zo tussen de 30-35 km/h.
Nadat deze groep spontaan was ontstaan kregen we gezelschap van een motorrijder van de organisatie die voor ons telkens naar de eerstvolgende kruising reed en dan het andere verkeer attent maakte op de nadering van de groep wieltoeristen, top geregeld dus.
Nadat wij ons lusje hadden gemaakt op Noord-Bevenland en weer terugreden in de richting van Vrouwenpolder onstond er even verwarring, hadden we een pijl gemist? even wat extra rondjes op een rotonde tot onze motorrijder weer aansloot en ons weer de weg wees.
Zo reden we de hele kustweg, langs Domburg, Westkapelle, Zoutelande naar Vlissingen en overal waren er flink wat mensen op de been die ons dan direct aanmoedigde wat toch wel erg leuk is, net echt!
Vanuit Vlissingen was het nog één kaarsrechte streep naar Middelburg waar we nog even een klein plaatselijk rondje maakten om zo na 2 uur en 43 minuten weer terug in Middelburg te zijn, helaas net geen 30 km/h gemiddeld, maar wel heerlijk gereden.
Over de finish stond de plaatselijke middenstand ons op te wachten met weer een bidon en een flesje AA-drink, ik weet zo onderhand niet meer waar ik al die bidons moet laten!
Uiteraard is de route ook weer terug te vinden op GPSIES

0 reacties:

Een reactie posten