Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

woensdag 3 maart 2010
Dinsdag 2 maart,
Na alle regen van het afgelopen weekend werd ons vandaag een heerlijke zonnige dag voor geschoteld, dus lekkur fietse !!
Om een uur of 9 vertrek ik voor 1 van mijn vaste rondjes n.l. "rondje Brielse-Oostvoornsemeer", ik neem me voor om gewoon lekker rustig te gaan rijden zodat ik niet na 30 km al helemaal op ben.
De wind waait uit het westen, hoewel wind, er staat maar een windkrachtje 2 vandaag dus daar zal het niet aan liggen, omdat het de afgelopen nacht weer heeft gevroren en het misschien weer op lokale plekken glad kan zijn heeft de gemeente hun nieuwe voorrad zout weer in grote hoeveelheden op het fietspad uitgestrooid,
de eerste kilometers leg ik dan ook al knarsend af.

Na de Spijkenisserbrug zie ik een snorfietsje rijden die dezelfde richting opgaat als ik, ik besluit dan ook maar om even bij hem aan te haken, met zo'n 28 km/h tuf ik achter hem aan, "heerlijk"
Helaas na ongeveer 5km achter hem gehangen te hebben besluit hij af te slaan en moet ik het weer helemaal zelf doen maar ook dat geeft niet wat ik geniet er met volle teugen van.
Wat een heerlijk gevoel met de zon in de rug en mijn schaduw op het asfalt, mijn dag kan niet meer stuk, het asfalt daarentegen is op vele plaatsen wel stuk, grote gapende gaten moeten zo af en toe ontweken worden.
Ik probeer nog steeds rustig door te trappen en houd de snelheid zo tussen de 27 en 28 km/h, na iets meer dan een uur ben ik dan ook aan de kop van het Oostvoornse meer en draai ik terug zodat ik het kleine beetje wind wat er staat ook nog meekrijg.
De rit gaat verder langs het beruchte schapenpad langs het brielsemeer en voor ik het in de gaten heb sta ik alweer voor de Spijkenisserbrug en zit de rit er weer op.

0 reacties:

Een reactie posten