Op 16 Mei 2017 verzamelen we weer voor een nieuwe Ronde vanuit Leuven(onder voorbehoud)

Dit Blog is bestemd voor alle wielrenners van de"Ronde van de Pipeline" en alle andere fiets enthousiastelingen.

De ronde van de pipeline is een jaarlijks terugkerende wielermeerdaagse door België en/of Nederland.

De wielrenners zijn allemaal (oud)medewerkers van de Defensie Pijpleiding Organisatie en van de Belgian Pipeline Organsation.

Het is één en al gezelligheid en het fietsen doen we erbij !

maandag 6 september 2010

Zondag 5 sept 2010,
Deze dag had ik me voorgenomen om een rondje te gaan maken en dan in de middag gelijk even te stoppen in Abbenbroek om daar de plaatselijke wielerronde te gaan bekijken.
Op het weblog van Toerclub Hoogvliet was deze ronde al aangekondigd, ik had dan ook het idee dat er misschien wel meer renners met dit mooie weer even een blik wilde werpen bij deze toekomstige profrenners.
Om 14.00  reed ik dan ook naar de sporthal om te kijken of er nog renners klaar stonden, effe gewacht maar helaas, niemand, tja er was waarschijnlijk in de ochtend al gereden.
Dan maar alleen een rondje maken dacht ik, ik zette de Garmin aan en zag daarin nog een rondje staan die gemaakt was door Ron "Vonkie", ja die is tegenwoordig ook actief op het GPS front met zijn gloedlnieuwe Garmin 500.
Alleen deze route ging niet richting Abbenbroek maar naar Hoek van Holland e.o. wat ik trouwens ook heel leuk fietsen vind.

De garmin gaf aan dat ik nog zo'n 8 kilometer van het parkoers verwijderd was, ik moest dus eerst op het parkoers terecht zien te komen.
Gelukkig was dit niet al te moeilijk het enige probleem was dat het ontzettend druk was op de (vrij) smalle fietspaden in de broekpolder.
Netjes hield mijn GPS kompas de route in beeld en na wat geslinger over voor mij onbekende wegen (zelfs off road) kwam ik aan bij de waterweg waar volgens mij alle inwoners van Vlaardingen, Maasluis en nog wat van die plaatsjes aan het genieten waren van de zon.
Ondanks dat de wind (die flink doorblies) in de rug stond kwam de snelheid niet hoger dan 34 km/h want loslopende honden, kleine kinderen en bejaarden in hun scootmobielen remmen je aardig af.
In Hoek van Holland was het al niet anders, maar ik had me voorgenomen om dit ritje te rijden dus dan moet je niet zeuren als het wat langer duurt dan gepland.
In de duinen was het zigzaggen nog heviger dan langs de waterweg, "help" ik moet hier weg dacht ik, gelukkig zat ik vlakbij de Maasdijk, deze moest ik trouwens ook volgen.
Maar wat had ik me vergist in de wind, die was nu pal op kop en ik moest dus weer een extra flesje toverdrank aanboren om hier tegen in te rijden.
Wonder boven wonder ging me dit vrij gemakkelijk af, ik kon zelfs in mijn eentje 28 km/h tegen de wind in blijven rijden.
Na de maasdijk had Ron eigenlijk nog een lusje voor me in petto maar ik vond het genoeg en koos ervoor om langs de A20 terug te rijden naar Vlaardingen, daarna nog even door de beneluxtunnel en de laatste paar kilometers rustig uitgereden naar huis.
Ron volgende keer alleen de wegopbrekingen, schelpenpaden, en zandweggetjes graag uit de route halen :)

0 reacties:

Een reactie posten